شما هم دوست دارید اینجا غذا بخورید؟!



شما هم دوست دارید اینجا غذا بخورید؟!

غذاهایی دلپذیر و خوشمزه که دهان هر کسی را آب میاندازد ، توسط گارسون برای مشتریان سرو میشود.

 

 

 

به این میگن یه برف واقعی!



به این میگن یه برف واقعی!

بیشترین برفی که در طول زندگی خود دیده‌اید چند سانتیمتر بوده است؟ اگر می‌خواهید تصاویری از یک بارش برف واقعی را ببینید، به عکس‌های زیر نگاهی بیندازید. 

 

 

 

ادامه مطلب ...

غذاهایی برای کاهش عصبانیت !

  • غذاهایی برای کاهش عصبانیت !

دکتر سید ضیاءالدین مظهری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مصرف ویتامین‌ های گروه B در کاهش عصبانیت و خستگی مفید است. مصرف ویتامین‌ های گروه B در افزایش یادگیری نیز مؤثر است.

گنجاندن مواد غذایی حاوی ویتامین ‌های گروه B در تغذیه روزمره در کاهش عصبانیت، پیشگیری و درمان افسردگی و خستگی مفید است. جگر، گوشت گوساله، ماهی، مرغ، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو، جوانه گندم، حبوبات، غلات، شیر و لبنیات، گوجه فرنگی، کاهو، هویج، قارچ، انواع میوه و دانه ‌ها و مغزهای روغنی از منابع غنی ویتامین های B هستند.

وجود ۱۶ ماده معدنی ضروری در رژیم غذایی روزمره از اهمیت زیادی برخوردار است. اما مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، آهن، روی و سلنیوم نقش مهم تری را بر عهده دارند. وجود مواد معدنی در غذاها موجب افزایش توان یادگیری، تقویت نیروی دفاعی و سرعت بخشیدن به روند رشد است. گردو، ماهی، مرغ، جگر، گوشت، گندم جوانه زده و محصولات تهیه شده از آردهای سبوس‌دار حاوی این مواد معدنی هستند.

به دانش آموزان و داوطلبان کنکور توصیه می‌ شود مصرف همبرگر، سوسیس، کالباس، کله‌ پاچه و مواد غذایی حاوی چربی‌ های اشباع ‌شده دارای فرم ترانس را کاهش دهند.

وی در پایان گفت: استفاده از غذاهای حاوی امگا ۳- نظیر ماهی، روغن‌های سویا، کنجد، تخم کتان یا بذرک و گردو در این دوران از اهمیت زیادی برخوردار است.

دریاچه‌های فوق‌العاده زیبای آتشفشانی



دریاچه‌های فوق‌العاده زیبای آتشفشانی (عکس)

بعد از فعالیت یک آتشفشان معمولا بر روی قله آن دریاچه های بسیار زیبا آرام اما خطرناک شکل میگیرد. آب این دریاچه ها بسیار اسیدی ست و دانشمندان با مطالعه رفتار شیمیایی آب اینگونه دریاچه ها فعالیت مجدد آتشفشان و سایر موارد را پیش بینی می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

تصاویری دیدنی از رودخانه‌ی سبز



تصاویری دیدنی از رودخانه‌ی سبز

رود «گلد استریم» به رود سبز معروف شده است. این رود یکباره در 29 دسامبر 2010 به رنگ سبز تبدیل شد و تعجب بسیاری از کارشناسان محیط زیست را برانگیخت.

نام این رود «گلد استریم» است که یکباره در 29 دسامبر 2010 به رنگ سبز تبدیل شد و تعجب بسیاری از کارشناسان محیط زیست را برانگیخت. اما توجیهی علمی و منطقی برای آن تاکنون یافت نشده است.

بقیه تصاویر در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

تصاویری عجیب و دیدنی از صخره‌های آتشین در کوهدشت!



تصاویری عجیب و دیدنی از صخره‌های آتشین در کوهدشت!

خروج گاز طبیعی از دل زمین و صخره‌های منطقه رومشکان شهرستان کوهدشت، با شعله هایی در دل این صخره‌ها همراه شده است.

 

 

hemmat khahi-1-487.jpg

hemmat khahi-2-464.jpg


hemmat khahi-4-435.jpg

hemmat khahi-6-412.jpg

hemmat khahi-9-362.jpg

hemmat khahi-10-345.jpg

hemmat khahi-11-326.jpg

بهترین خوراکی ها برای آرامش مغز



بهترین خوراکی ها برای آرامش مغز

ذهن و مغز انسان بیشترین فعالیت را در طول روز دارد و بیشتر از باقی اعضای بدن خسته می شود. به همین دلیل نیاز دارد تا در مواقعی استراحت کند و دوره بازیابی را آسوده طی کند.

یکی از راه های رسیدن به آرامش مغزی استراحت کردن است که کمک می کند تا ذهن شما بتواند خستگی ها را دفع و انرژی جدید بگیرد. راه دیگری که می توانید در کنار استراحت از آن استفاده کنید خوردن خوراکی هایی است که آرامش بخش مغز شما هستند.


شکلات 

یکی از بهترین خوراکی های انرژی زا برای بدن و همچنین بهترین آرامش بخش ذهن شکلات است. با توجه به ترکیباتی که از کافئین دارد می تواند باعث آرامش درونی شما شده و استرس های ناشی از کارهای روزانه را از بدن شما خارج می کند. بهترین شکلات ها انواع تلخ آن هستند.

آجیل

سالم ترین تنقلات را می توانیم آجیل بدانیم چرا که از مواد طبیعی تشکیل شده اند و همچنین انرژی و ویتامین های خوبی را وارد بدن شما می کند. آجیل های خام می تواند اضطراب و استرس را از شما دور کرده و همچنین خستگی های مغز را نیز به راحتی از آن خارج می کند.

اسفناج 

سبزی های زیادی هستند که می توانند به شما در داشتن بدنی سالم کمک کنند. از میان آن ها می توانیم به اسفناج اشاره کنیم که بیشتر در فصل زمستان کشت می شود. این سبزی سرشار از منیزیم است و از خستگی مغز جلوگیری می کند. همچنین ویتامین های A و  C که در این سبزی یافت می شود از جمله بهترین مواد برای سلامت بدن هستند.

چای سبز

چای به طور کلی برای آرامش بدن و همچنین دفع خستگی ها بسیار مفید است. در میان چای های مختلف معروف ترین آن ها چای سبز است که می تواند به راحتی تمام خستگی های مغز شما را خارج کرده و ذهن شما را به ارامش برساند. نکته مهمی که در چای سبز وجود دارد سرعت آن در این کار است چرا که با اولین جرعه شما آرامش خاصی را دریافت می کنید.

ماهی

همیشه و در هر مقاله سلامتی نامی از ماهی باید باشد چرا که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. ماهی حاوی امگا3 است که بهترین ماده برای سلامت مغز به شمار می رود و از طرفی وجود مواد معدنی مانند سلنیوم در این خوراکی می تواند به راحتی خستگی های بدن شما را خارج کرده و آرامش خاصی را برای شما به ارمغان آورد.

تاثیر دعا در سلامت روانی افراد

تاثیر دعا در سلامت روانی افراد

یک بررسی دیگر ثابت کرد که رفتن به اماکن مذهبی مانندمسجد، ۱ بار در هفته یا بیشتر، در پیشگیری از ابتلا به افسردگی نقش دارد. حضور  در این اماکن به ویژه برای کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است.
دعا و معنویت می تواند به بهبود افسردگی کمک کرده و مانند یک پناهگاه محکم در روزهای سخت زندگی باشد. اغلب انسان ها در موقعیت های سخت، دعای کوتاهی را زیر لب زمزمه میکنند. این درخواست کمک از یک قدرت برتر، تاثیرات بسیار عمیقی در زندگی ما به دنبال خواهد داشت. ارتباط با این قدرت، امید و سلامت عاطفی را تضمین میکند.

دعا و معنویت، تامین سلامت عاطفی
دعا و تمرینات معنوی منظم موجب بهبود و ارتقای سلامت عاطفی میشود:

داشتن اهداف بزرگ: ارتباط با قدرت برتر هدف های شما را بزرگ تر و عالی تر می کند و به روزها و لحظه های زندگی شما معنی می دهد.

حمایت اجتماعی: اعتقاد به معنویت و بودن در میان افرادی که به قدرت برتر اعتقاد دارند، موجب بهبود روابط اجتماعی می شود.

پیشرفت روحی: معنویت و دعا موجب پیشرفت روح و سلامت روان می گردد.

کمک در مواجهه با سختی ها: معنویت و دین در مواجهه با حوادث تلخ و غیر قابل پیش بینی زندگی به انسان کمک قابل توجهی می کنند.

دعا و معنویت، تامین سلامت بدن
دعا و تمرین های معنوی منظم در درمان افسردگی نقش موثری ایفا می کنند.

به عنوان مثال: یک مطالعه نشان داد که در ۸۸ فرد مسلمان بزرگسال، تکرار یک دعای کوتاه به مدت ۱۰ دقیقه در روز، در یک دوره زمانی ۱ ماهه موجب کاهش علایم افسردگی می شود.

یک بررسی دیگر ثابت کرد که رفتن به اماکن مذهبی مانندمسجد، ۱ بار در هفته یا بیشتر، در پیشگیری از ابتلا به افسردگی نقش دارد. حضور  در این اماکن به ویژه برای کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است. دراین مطالعه مشخص شد که حضور منظم در مسجد خطر افسردگی را در کودکان و نوجوانان به میزان ۲۰ درصد کاهش می دهد.

دو مطالعه دیگرنیز حاکی از این است که مدیتیشن و مراقبه به کاهش علایم افسردگی کمک میکند. تمرین های معنوی و دعا همچنین در بهبود بیماری های مزمن نقش دارند. در یک مطالعه بر روی ۴۵۰ فرد مبتلا به ایدز مشاهده شد که اعتقاد به یک قدرت برتر و ارتباط با او، میزان ابتلا به افسردگی در این بیماران را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و سبب افزایش امید به زندگی در آنان می شود.

این اعتقاد، از افسردگی در دوران پیری نیز پیشگیری میکند.